tirsdag den 12. februar 2013

Pancakes og forårsbebuder

Min mave er på nuværende tidspunkt fuld af min nye udgave af Blueberry-Banana-Wholegrain-Pancakes inspireret af mit største idol Scott Jureks 8Grain-pancakes. Han er dog veganer, så lavede min egen udgave med æg og mælk, og knap så meget forskelligt korn. :) Opskrift kommer her: 6 dl mælk blandes med 2 æg, 2 dl hvedemel, 2 dl speltmel og 2 dl fuldkornsmel. Efterfølgende tilsættes 4 spsk smagsneutral olie, 2 spsk sukker, 2 tsk vaniliesukker, 1/2 tsk salt og 1 tsk bagebulver. Til slut tilsættes to bananer skåret i tynde skiver og en stor håndfuld blåbær. Bages ca 2-3 minutter på hver side til de er gyldenbrune. Jeg bruger ca 1 dl dej pr pandekage, og en smule fedststof på panden imellem hver. Blåbær og banan kan selvfølgelig udskiftes med revet æble, chokolade, skumfiduser eller hvad man nu har fantasi og lyst til :) Desværre havde jeg så travlt med at spise det færdige produkt, at jeg ikke fik taget en rigtig appetit-vækker af et billed. Det lover jeg at gøre næste gang. :) Fik i øvrigt en forårsbebuder med hjem fra netto idag. :)



1 kommentar: