søndag den 3. februar 2013

Tæppe-hækleri

Jeg har kastet mig over et prøve-projekt i bomuldsgarn. Jeg er gået igang med at producerer lapper til et tæppe, og det er så det der har optaget mig den sidste uges tid. Har fundet inspiration hos Puk og hendes regnbue-tæppe. Opskriften er lidt på gefuhl, da jeg ikke havde tålmodighed til at vente på at købe den via netbank hos Yarn-freak. Lidt stangmasker her, og luftmasker der. Om tæppet skal være med farvesorterede striber, eller blandet ved jeg ikke endnu. Planen er, at hvis jeg inden for overkommelig tid, kan gennemfører dette tæppe, vil jeg kaste mig over at lave et i lækkert uldgarn, og ud fra originale opskrift hos ovennænte.
Indtil videre mangler jeg sådan omtrent 50 lapper, så over halvvejs. Det store spørgsmål er så hvilken farve tæppet skal hækles sammen i? Har tænkt på postkasserød, marineblå eller lysegrå? Hvad synes I?

3 kommentarer:

  1. Det er nogle super fine firkanter! Kan godt lidt mønsteret.
    Jeg tænkte at sort eller hvid måske var en god farve til at hækle sammen med.

    Kh Mie

    SvarSlet
  2. Hvor ser det fint ud. Lækre, lækre farver.
    Jeg tror det ville se godt ud med grå.

    SvarSlet
  3. De damer, tusind tak for input i en svær beslutning, og tak for ros. :)
    Da det formentlig bliver et ligge-i-haven-tæppe til sommer kan jeg afsløre at hvid ikke kom med i beslutningsprocessen. :) Er forhåbentligt i gang med at hækle sammen indenfor overkommelig fremtid, og så kommer der billeder :).
    Kh Kristine

    SvarSlet